Selasa, 13 Disember 2011

Kimchi

Ok. Ini bukanlah kali pertama aku makan makanan korea. Sebelum ni aku dh try makan Bibimbab n hari ni aku try plak makan kimchi. Pada pendapat aku bibimbab lebih sedap berbanding kimchi sbb kimchi yg aku makan tadi agak masam. Jangan risau, dua - dua makanan ni sedap, tapi disebabkan aku x suka makan benda masam, so aku prefer bibimbab la. Kalau korang nk tau, kimchi ni bnyk jenis dan rasa. Ada rasa pedas n macam2 la. Yg aku paling terkejut, tetiba lak alie berselera makan kimchi sbb kimchi kan diperbuat dari sayur - sayuran, alie plak yg paling liat nk makan sayur antara ahli keluarga aku ni. Agak2 nk licin kimchi dlm bekas tu. Ok, berbalik pada makanan tadi, bibimbab plak dicampur dengan nasi dan pelbagai jenis sayur - sayuran. Memang sedap la kalau nk dikatakan. Tapi setiap org ada taste masing2 kan. So, terpulanglah pada korang mana satu yg lebih sedap. 

Tiada ulasan: