Isnin, 12 Disember 2011

all rolled into one.

hmmm... hari ni memang sudah genap 12/12/2011. ini bermakna cabaran yang paling digeruni oleh semua budak sekolah sudah hampir bermula iaitu: candidate SPM 2012 dan aku adalah salah satu calon yg tidak terlepas daripada kegerunan tersebut. haish... x sangka aku dh jadi senior n less than one year, I will sit for 2012 SPM. Tahun ni bnyk bagi pengajaran kepada aku sebagai budak yg baru nk belajar erti kehidupan sebagai senior. Alhamdulillah, aku tidak mempunyai masalah dengan kawan2 seperti yg aku tempuhi sewaktu aku form 3. Aku dh mula belajar utk mengalah n berfikiran matang meniti kehidupan yg mungkin bnyk cabarannya. Aku semakin rapat dngn kawan2 n dpt menyesuaikan diri dlm kelas seiring waktu berjalan. Aku juga belajar utk memberi dan menerima segala nasihat dari org sekeliling aku bak kata org learning process mesti bnyk dugaannya kan? aku sudah pasti akan sangat merindui tahun 2011 dan Insya-Allah, tahun 2012 akan kutempuhi dengan sabar dan cuba sedaya upaya utk meningkatkan prestasi dlm pelajaran dan sewaktu dengannya. Kata org, "kalau x usaha mana hasilnya"? Aku akan cuba lakukan yg terbaik utk org sekeliling aku dn utk diri aku juga.. 

Tiada ulasan: