Selasa, 11 Disember 2012

Penat, tapi tak Penat... hmm

heeee, korang tengok tak tajuk post aku ni? pelik kan? Sekali lagi aku menggunakan Hazeequl's principal. Sebenarnya aku nak bercerita pasal kehidupan aku baru2 ni. Macam aku dah cerita, sekarang ni aku dah mula bekerja di Jeans Studio dekat AEON tu. Nak kata dekat, hmmm aku pergi kerja jalan kaki je lah. Kerja dekat situ nak kata penat, tak la juga. Kerja dia simple je, tapi time customer banyak, memang penat la kalau partner aku takde. Almaklumlah aku ni jenis yang blur sikit kan? So kena belajar slow2 walaupun dh cukup 10 hari aku bekerja. Customer ni bukannya always menempel dekat situ je, kalau sekali datang, macam segerombolan lanun pun ada haha, sekali datang ramai gila ohh.. Lepastu tiba2 senyap sunyi je. Pelik kan? Lumrah la kalau macam tu. Kerja memang best. Baru tahu macam mana sukarnya nak dapat duit tu.. So, the moral of the story is, kawan2 yang kat luar tu jangan la asyik nak merajuk kalau parents korang tak nak bagi duit belanja banyak2.. Korang tak tahu bertapa sukarnya atau susahnya nak dapat duit walaupun hanya seringgit. Cuba korang yang pergi kerja, mesti korang tahu apa yang parents korang rasa. Korang tengok kerja parents tu nampak senang, tapi cuba kalau korang dekat tempat parents korang? hmm aku pun tak tahu nak cakap apa. Dengan berkerja, kita boleh la dapat pengalaman, at hte same time boleh belajar untuk adapt situation, berhadapan dengan pelbagai kerenah manusia. Ok lah, sampai sini je aku boleh bercerita, lain kali kita sambung lagi eh?? 

Tiada ulasan: