Ahad, 13 Mac 2011

I'm Back!!!!!

ahhaaaa sekarang ni baru ada peluang nk tulis blog.. kekeke
padahal malas sebenarnya.. gilakan???? dari cuti CNY sampai cuti ni pulak baru aku nak update blog..
bnyk benda aku nak cerita sebenarnya ni...
hmm tahun ni aku dah jadi GILA sekejap.. since masuk f4 ni jadual harian dah makin padat dengan segala bagai aktiviti yang nak dibuat.. nak2 lagi homework yg diberi oleh guru2 terchenta aku.. bnyk.. nasib baik cuti kalini keje x la bnyk.. tinggal nk buat PEKA Bio, folio PJK, pembetulan Add Math, apa lagi ek???
aku pon dah x ingat.. good news!!! ayah aku dah boleh jalan semula.. cuma x boleh diri lama2 sngt la praise to Allah... Alhamdulillah... maybe another 1 month baru ayah aku boleh balik rumah coz he need to do one more operation. 
berbalik kepada topik school tadi.. tahun ni... subjek yang paling aku suka sngt2 ialah addmath berbanding matematik.. aku pon tak tahu kenapa but I fall in love with addmath even this subject make me crazy haha
kedua ialah Bio.... 
seterusnya bnyk dugaan aku tahun ni.. dah la penat gila tiap2 hari balik sekolah kene masak untuk adik2 aku.. lepastu nak siapkan homework yg bertimbun tu.. plus dengan penyakit sakit kepala aku ni.. sampai kadang2 kat sekolah aku rasa mcm nak pitam. Nasib baik aku masih boleh bertahan lagi.. kuatkan aku ni..  then haritu 2 or 3 days before exam aku demam... balik sekolah terus tido sampai ke petang.. dengan uniform sekolah aku tido mcm 2 je.. dah x larat nak tukar baju.. padan muka adik aku... sbb aku demam aku x masak dan berlaparlah mereka berdua pada hari itu.. nasib baik pak cik aku dtng ambil aku bwk pergi klinik.. then doktor ckp aku kurang air n glucose.. 
hmm minggu seterusnya ialah minggu exam.. aku pon pergi la pinjam buku rujukan kak Mira coz nanti aku berebut buku rujukan dngn Alie.. Alie ni adik aku, kita orang lahir tahun sama tapi bulan lain2. aku awal tahun Alie pulak akhir tahun.. kami dikatakan kembar tahun dan muka kami x sama langsung.. 
aku pon tawakal je la jawab exam kalini.. besela, format exam dh x sama mcm f3 dulu.. jadikan exam kalini pengajaran dan aku mesti buat betul2 masa midyear exam nanti...
bermula masa exam la kepala aku ni kerap sangat sakit sampai x leh concentrate nak jawab exam.. 
first aku ingat sebab eyesight aku sakit kepala.. tapi time pakai spek pon kepala aku still sakit mcm ada bom masa dlm kepala otak aku ni.. 
aku mengadu la kt ayah aku.. dh la panadol sebijik pon dah takde kat rumah.. 
then ayah aku ckp kt pak cik aku mintak tlng buat appointment utk aku dan adik aku.. masalah adik aku 2 lutut dia.. maybe tisu otot dia dah terkoyak that's why dia sakit lutut.. 
utk aku pulak nanti kene buat CT scan... scan kepala aku ni.. ha.. x tau lagi bila dpt appointment 2..
seriously tahun ni aku rasa sngt lonely dlm kelas.. takde kawan nk buat gaduh.. Halmeoni duduk kat kelas lain.. hmmm
semalam kat hospital aku jumpa Halmeoni dengan family dia.. diaorang pergi lawat sedara ayah dia.. 
then family dia pon dtng la lawat ayah aku sekali.. 
cuti kalini aku dah buat mcm2 plan.. yg penting urusan sekolah kena didahulukan la.. 
aku rasa sampai sini je kot aku rajin nak tulis.. 
bye2 semua... hehe